Interactieve kaart vernieuwd

Bijgewerkt op 24 maart 2016

Langs de groene laan bovenop de tunnel verrijst vanaf 2016 tot en met 2026 nieuw vastgoed op 19 locaties. De kaart geeft een overzicht van alle locaties voor toekomstige bebouwing of andere bovengrondse ontwikkelingen op of aan de Groene Loper.

Gebruik

Klikt u op de verschillende onderdelen voor meer informatie. Voor plannen die nog niet in ontwikkeling zijn wordt de werknaam genoemd, de uiteindelijke projectnaam volgt te zijner tijd.

U kunt schuiven met de kaart en in- en uitzoomen. De grijze vierkantjes geven een bestaand gebouw weer. Als u erop klikt, kunt u zich oriënteren.

Legenda

Legende.001_1.jpg

Weetjes Groene Loper

  • Een recreatieve wandel- en fietsroute, tussen de Lindebomen door, vanuit de stad tot in de landschappelijke rust
  • Lengte 4 km vanaf het Europaplein tot aan de Meerssenerweg
  • Wel toegestaan: scootmobiels en E-bikes. Niet toegestaan: snor- en bromfietsen
  • In de stad tussen Europaplein en Geusselt zijn 13 Oost-West verbindingen zonder verkeerslichten. Ooit waren er 5 verkeerslichten waar ook ‘langzaam verkeer’ gebruik van maakte. Tellen we alle verkeerslichten van vroeger dan waren dat er 6. De verkeerslichten bij Geusselt waren echter alleen om het ‘snel verkeer’ te regelen
  • Hoofdontsluitingen op de drukkere punten via een rotonde bij de Scharnerweg, de Paardentunnel onder de Terblijterweg door en een verkeerstafel bij de Severenstraat
  • Bestrating bestaat uit 100% natuurlijke producten: steenslag/grind met lijnolie als bindmiddel. Dit mengsel heet in vaktermen gravilyn. Het is een halfverharding met een goudgele kleur die speciaal is ontwikkeld voor wandel- en fietspaden
  • De Wielerbaan is het nieuwe viaduct voor voetgangers en fietsers over de Groene Loper
  • Oprit naar de Wielerbaan heeft een gemakkelijk hellings-percentage van 4%
  • Fietsroutes sluiten aan op het Buitengoed Geul en Maas en de fietsknooppunten in Zuid-Limburg
  • Eveneens aansluiting op de bus en trein bij Station Noord. Daar is ook een Park en Ride voor weggebruikers die overstappen op de bus of de fiets
  • Wensen zijn er ook. Avenue2 en projectbureau A2 Maastricht zetten zich in voor:
    1. een aansluiting op snelfietsroute naar Sittard
    2. een extra verbinding onder het spoor door naar de nieuwe fietsparkeerkelder voor het centraal NS-station